National Academy of Sciences of the Republic of Armenia
ՀԱՅ  ENG  РУС
Home academy [@] sci.am Facebook Page
General Page About Academy Divisions Organizations Members Contact us
Grigori Gabrielyants
Dr., professor
Structure
Presidium Members
Documents
Innovation Proposals
Publications
Funds
Conferences
Competitions
International cooperation
Youth programs
Photogallery
Videogallery
Web Resources
Other Academies
"Gitutyun" newspaper
"In the World of Science" Journal
Publications in Press
Notices
Anniversaries
Universities
News
Scientific Results
Diaspora Department presents
Young Scientist Tribune
Our Honored Figures
Announcements
Sitemap
COVID-19
News
19/04/2024
«Ակադեմիական քաղաք» ծրագրի գործընթացում ազդակիր համայնքը ներգրավված չի եղել․ գիտաշխատող Գայանե Շագոյան

ՀՀ Գիտությունների ազգային ակադեմիայի սույն թվականի ապրիլի 3-ին կայացած ընդհանուր ժողովում քննարկվեց ՀՀ պետական ԲՈՒՀ-երի խոշորացման և գիտահետազոտական կազմակերպությունների հետ ինտեգրման հարցը։ Ելույթներով հանդես եկան ՀՀ ԳԱԱ գիտական ինստիտուտների և կենտրոնների տնօրեններ և գիտաշխատողներ։

«Ակադեմիական քաղաք» ծրագրի հայեցակարգով նախատեսվում է ստեղծել 6 կլաստեր՝ դասական, բժշկական, տեխնոլոգիական, կրթական, արվեստների և սպայական, որոնցում միավորվելու են ԲՈՒՀ-երն ու գիտահետազոտական ինստիտուտները և կենտրոնները։ 

ՀՀ ԳԱԱ Հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի Մշակութային մարդաբանության բաժնի առաջատար գիտաշխատող Գայանե Շագոյանն իր ելույթում ասաց․ «Խնդիրը, նախևառաջ, այն է, որ այս ամբողջ գործընթացը, որը նվիրված է թե ակադեմիայի, ըստ էության, լուծարմանը, թե Ակադեմիական քաղաքը կառուցելուն, ներառական չի եղել։ Այսինքն, ազդակիր համայնքը ներգրավված չի եղել այս գործընթացում կամ եղել է ձևական ներգրավում։ 

Երկրորդ կարևոր խնդիրն այն է, որ որևէ գործընթաց, որը նախաձեռնվել է, չունի ընկալելի տրամաբանություն։ Մենք վերցնում ենք կրթությունը, դրան կցորդ ենք դարձնում գիտությունը, որը պարզ չէ, թե ինչ խնդիր է լուծելու։ Մինչդեռ, կառավարման տրամաբանական շղթան պահանջում է նախ հռչակել երկրի անվտանգության և տնտեսության զարգացմանն ռազմավարությունը, դրանից բխեցնել գիտության առջև դրվող խնդիրները, և ըստ դրա կողմնորոշվել թե որ ուղղություններն ու ինչ ծավալով կարիք ունեն պետական աջակցության: Եվ սրանից էլ բխեցնել կրթական այն համակարգը, որը կոչված կլինի, ի թիվս այլոց, սնուցելու և ապահովելու այդ գիտության զարգացումը: Առաջարկվող ձևաչափով, երբ կենտրոնական տեղում միայն բուհական կրթությունն է, իսկ գիտության ռազմավարության մասին որևէ քննարկվող տեսլական չկա, պարզ չէ, թե որքանով են հիմնավոր կրթական համակարգի զարգացման այն չափորոշիչները, որ «Ակադեմիական քաղաք» ծրագրում առաջարկում է կառավարությունը: 

Հաջորդ խնդիրը՝ որտեղի՞ց է սա գալիս, ի՞նչ հետազոտության վրա է հիմնված այս առաջարկը։ Մենք չգիտենք՝ ովքեր են կանգնած այս նախագծի հետևում, որն է բուն նպատակը։ Հետազոտություն չի եղել, ինչի՞ հիման վրա են որոշել, որ մեր երկրի գիտությունը վատ է աշխատում՝ հատկապես հաշվի առնելով մինչ օրս եղած ֆինանսավորումը։ Չկա երկիր, որտեղ լիներ միայն համալսարանական, կամ միայն ակադեմիական գիտություն: Սակայն յուրաքանչյուր երկիր ունի դրանց տարբեր համամասնություն՝ կախված այդ երկրի ինստիտուցիոնալ զարգացման ուղուց: Հայաստանի պարագայում, կարծում եմ, նույնպես անհրաժեշտ է երկու համակարգն էլ պահել և յուրաքանչյուր ոլորտի համար միայն հատուկ հետազոտությունից հետո կողմնորոշվել օպտիմիզացիայի տարբերակների հարցում: Այստեղ ակադեմիան էլ անելիք ունի, որը պիտի վաղուց նախաձեռներ՝ համապատասխան ինստիտուտներին իջեցնելով առանձին գիտական ոլորտների և հաստատությունների անհրաժեշտ հետազոտությունների պատվեր, և դրանով պատասխանել կառավարության հիմնազուրկ առաջարկին։

«Ակադեմիական քաղաք» ծրագրում նշված են երկու կասկածելի հիմնավորում. որպեսզի կրկնապատկենք օտարերկրյա ուսանողների թիվը և մեր ԲՈՒՀ-երը հայտնվեն 500 լավագույն ԲՈՒՀ-երի ցանկում։ Այս տրամաբանությամբ՝ հեղինակությունը, պրեստիժը երկրի կարիքներից գերակա է։ Ո՞վ ասաց, որ 500 ԲՈՒՀ-երի շարքում կհայտնվես, եթե ունենաս լավագույն շենքերը։ Որևէ բովանդակային փոփոխություն, որը պիտի արվի համակարգի ներսում, այդ ծրագրում չկա, որևէ հայեցակարգ չեն առաջարկում, չեն էլ կարող, որովհետև դա այսպես չի արվում։ Իսկ օտարերկրյա ուսանողների քանակի կրկնապատկումը դարձնել սեփական կրթական համակարգի զարգացման հիմնաքարն ավելի շատ երկրի ռեսուրսները վատնելու մասին է, քան դրանք պետության զարգացմանն ուղղելու: Ի՞նչ հետազոտություն, հաշվարկ ունենք, որ օտարերկրյա ուսանողների քանակի ավելացումը լուծելու է մեր երկրի զարգացման որևէ խնդիր:  

Կրթությունը և գիտությունն այն ոլորտներն են, որտեղ անհրաժեշտ է քաղաքական կոնսենսուս, պետք է լինի մեկ ծրագիր, որի հետ բոլորն են համաձայն, քանի որ այս ոլորտի բարեփոխումները կարող են որևէ դրական ազդեցություն ունենալ միայն երկարաժամկետ կտրվածքում: Այսինքն, Հայաստանի տարբեր քաղաքական ուժեր գոնե այս ոլորտների զարգացման հարցում պիտի ունենան համաձայնեցված տեսլական»։ 

ՀՀ ԳԱԱ գիտության հանրայնացման և հասարակայնության հետ կապերի բաժին
19.04.2024թ․


Notices
Publications in Press
07/11/2024

Հիդրոպոնիկ բույսերի արդյունավետությունն ու դրամաշնորհները
1lurer.am
01/11/2024

Կանցկացվի Հայաստանի գիտական համայնքի «Ամենամյա ամփոփիչ գիտաժողով - 2024» գիտական միջոցառումը
hesc.am
31/10/2024

Մեկնարկել է «Հեռավար լաբորատորիաների հիմնադրման ծրագիր - 2025» մրցույթի հայտերի ընդունումը
hesc.am
30/10/2024

Археологи открыли неизвестный храм Урарту. Дневная поверхность
proshloe.com
This site has been visited
7 156 074

times since 01.01.2005
National Academy of Sciences of the Republic of Armenia
NAS RA Logo (black, blue)
Top Website last updated on:  16:48, 21/11/2024 Top
General Page - About Academy - Divisions - Organizations - Members - Contact us - Structure - Presidium Members
Documents - Innovation Proposals - Publications - Funds - Conferences - Competitions - International cooperation
Youth programs - Photogallery - Videogallery - Web Resources - Other Academies - "Gitutyun" newspaper - "In the World of Science" Journal
Publications in Press - Notices - Anniversaries - Universities - News - Scientific Results - Diaspora Department presents
Young Scientist Tribune - Our Honored Figures - Announcements - Sitemap - COVID-19
© Copyright 1998-2024 All Rights Reserved.
Website is created and supported by Academical Scientific Research Computer Network of Armenia (ASNET-AM)
For any suggestions write to webmaster {[ at ]} sci.am