National Academy of Sciences of the Republic of Armenia
ՀԱՅ  ENG  РУС
Home academy [@] sci.am Facebook Page
General Page About Academy Divisions Organizations Members Contact us
Grigori Gabrielyants
Dr., professor
Structure
Presidium Members
Documents
Innovation Proposals
Publications
Funds
Conferences
Competitions
International cooperation
Youth programs
Photogallery
Videogallery
Web Resources
Other Academies
"Gitutyun" newspaper
"In the World of Science" Journal
Publications in Press
Notices
Anniversaries
Universities
News
Scientific Results
Diaspora Department presents
Young Scientist Tribune
Our Honored Figures
Announcements
Sitemap
COVID-19
Young Scientist Tribune
Շահեն Շահինյան

«Եթե կարողացել է մեկը, կարող եմ նաև ես։ Եթե չի կարողացել ոչ ոք, ապա կլինեմ առաջինը»

    Շահեն Շահինյանը Երևանից է, 29 տարեկան, մասնագիտությունը՝ ինժեներական գեոդեզիա և կադաստր: Շահենը տեխնիկական գիտությունների թեկնածու է, 16 գիտական հոդվածի հեղինակ: Աշխատում է ՀՀ ԳԱԱ Նազարովի անվան երկրաֆիզիկայի և ինժեներային սեյսմաբանության ինստիտուտի  հիդրոերկրադինամիկայի և էկոերկրաֆիզիկայի լաբորատորիայում: 2016 թ-ից Գեոդեզիստների միջազգային ասոցիացիայի (International Association of Geodesists) անդամ է:


   Ձեր ստացած ո՞ր գիտական արդյունքն է ամենակարևորը և ինչո՞ւ: 

   Ամենակարևոր գիտական արդյունքը Հայաստանի տարածքի համար մեր կողմից ստեղծված քվազիգեոիդի մոդելն է:  Այդ աշխատանքի շրջանակում հնարավոր է դարձել Հայաստանի տարածքում գլոբալ նավիգացիոն համակարգերով ամբողջական աշխատանքներ իրականացնել և սանտիմետրի ճշգրտությամբ ստանալ բարձրությունը ծովի մակարդակից:  Մինչ մեր հետազոտությունը, այդ ցուցանիշը ստանում էին մոտ կես մետրի ճշգրտությամբ: Հենց այս հետազոտության հիման վրա էլ մշակել և հետագայում պաշտպանել եմ իմ թեկնածուական ատենախոսությունը։ Ներկայում մեր մաթեմատիկական երկրաֆիզիկայի և գեոինֆորմատիկայի գիտական խումբն աշխատում է երկրադինամիկական պրոցեսների ուսումնասիրության ոլորտում, մասնավորապես՝ խորացված գեոդեզիական մեթոդներով հետազոտում է երկրաշարժերի նախապատրաստման փուլերը: Խմբի աշխատանքներն իրականացվում են լաբորատորիաների աջակցության ծրագրի շրջանակներում՝ Գիտության կոմիտեի ֆինանսավորմամբ:


   Ըստ ձեզ, որո՞նք են Հայաստանում գիտության զարգացման համար առաջնահերթ քայլերը: 

   Հայաստանում գիտության ոլորտն ունի բազում խնդիրներ, որոնք, կարծում եմ, պետք է լուծվեն համալիր քայլերով։ Գիտության ոլորտի զարգացման համար պետք է ներգրավել երիտասարդներին հայեցակարգերի, ծրագրերի մշակման և իրականացման գործընթացներում: Հայաստանում գիտնականներն առաջին հերթին պետք է կենտրոնանան Հայաստանի խնդիրների լուծման վրա։

   Որո՞նք են Հայաստանում գիտության զարգացման ռեսուրսները: 

   Հիմնական ռեսուրսը երկրի ներսում առկա գիտական միտքն է: Պետք է ավելի ամրապնդել կապը Հայաստանում գործող գիտական հաստատությունների միջև: Եթե ամբողջապես օգտագործենք մեր երկրում առկա գիտական ներուժը, ավելի մեծ նշանակության գիտական արդյունքներ կստանանք:

   Ինչպե՞ս է պետք բարձրացնել գիտության վարկանիշը:

   Հիմնական ազդեցությունը գալիս է հենց գիտնականից: Եթե մարդը գիտնական է միայն ի պաշտոնե, այլ ոչ էությամբ, դա բերում է գիտության արժեզրկման։ Վարկանիշը պետք է բարձրացվի նվիրյալների միջոցով, որոնք պետք է ունենան աջակցություն պետության կողմից:

   Ի՞նչ բարեփոխումներ կցանկանայիք տեսնել գիտության ոլորտում:

   Կցանկանայի, որպեսզի Հայաստանում յուրաքանչյուր մասնագիտության համար լիներ առնվազն մեկ ամսագիր՝ ընդգրկված միջազգային ճանաչում ունեցող շտեմարաններում, օրինակ, Scopus, Web of Science: Ճիշտ է, այսօր գիտության լեզուն անգլերենն է, բայց, իմ կարծիքով, պետք է լինեն նաև այնպիսի ամսագրեր, որոնք կունենան հայերեն կրկնօրինակը: Սա օգտակար կլիներ հատկապես դպրոցականների, ուսանողների համար, որոնց անգլերենի իմացության մակարդակը դեռևս շատ բարձր չէ: Կցանկանայի, որ պետական մոտեցումը գիտության նկատմամբ փոխվեր, պետությանը դառնար ոչ միայն ֆինանսավորող, այլ նաև պատվեր իջեցնող և արտադրանքի տեր։ Նաև պետք է խստացվի պայքարը գրագողության դեմ:


   Ինչպե՞ս եք տեսնում ԲՈՒՀ-երի և ԳԱԱ-ի համագործակցությունը: 

   ԲՈՒՀ-երը պետք է լինեն ԳԱԱ կադրերի հիմնական մատակարարը, բայց դրա համար նախ պետք է, որ ԲՈՒՀ-ում կրթությունը հասնի նորմալ մակարդակի և դերակատարություն ունենա գիտական կյանքում։

   Ի՞նչ է անհրաժեշտ երիտասարդ գիտնականին գիտությամբ զբաղվելու համար:

   Երիտասարդ գիտնականի կյանքում ժամանակի 80%-ը պետք է զբաղեցնի գիտությունը։ Իսկ այսօր գիտաշխատողը ստիպված է աշխատել 2 վայրում և ժամանակ ծախսել այլ աշխատանքի վրա, որն ընդհանրապես կապ չունի գիտության հետ: Այս դեպքում գիտնականի աշխատանքի արդյունավետությունն ընկնում է։ Եթե երիտասարդն ունենա իր արդյունքներին համարժեք երաշխիքներ, կկարողանա ավելի արդյունավետ աշխատել։

   Ինչպե՞ս եք գնահատում «Գիտուժ»-ի գործունեությունը, մասնակցո՞ւմ եք «Գիտուժ»-ի նախաձեռնություններում կամ աջակցո՞ւմ եք նրանց:

   Շատ դրական, ինքս մասնակցել եմ «Գիտուժ»-ի որոշ նախաձեռնություններում: «Գիտուժ»-ը կարևոր ազդեցություն ունի ակադեմիական համակարգում բարեփոխումների, գիտության հանրայնացման գործում:

   Շահեն, ի՞նչ կարգախոսով եք առաջնորդվում:

   «Եթե կարողացել է մեկը, կարող եմ նաև ես։ Եթե չի կարողացել ոչ ոք, ապա կլինեմ առաջինը»:

   Մոնիկա Երիցյան


Notices
Publications in Press
07/11/2024

Հիդրոպոնիկ բույսերի արդյունավետությունն ու դրամաշնորհները
1lurer.am
01/11/2024

Կանցկացվի Հայաստանի գիտական համայնքի «Ամենամյա ամփոփիչ գիտաժողով - 2024» գիտական միջոցառումը
hesc.am
31/10/2024

Մեկնարկել է «Հեռավար լաբորատորիաների հիմնադրման ծրագիր - 2025» մրցույթի հայտերի ընդունումը
hesc.am
30/10/2024

Археологи открыли неизвестный храм Урарту. Дневная поверхность
proshloe.com
This site has been visited
7 156 179

times since 01.01.2005
National Academy of Sciences of the Republic of Armenia
NAS RA Logo (black, blue)
Top Website last updated on:  16:48, 21/11/2024 Top
General Page - About Academy - Divisions - Organizations - Members - Contact us - Structure - Presidium Members
Documents - Innovation Proposals - Publications - Funds - Conferences - Competitions - International cooperation
Youth programs - Photogallery - Videogallery - Web Resources - Other Academies - "Gitutyun" newspaper - "In the World of Science" Journal
Publications in Press - Notices - Anniversaries - Universities - News - Scientific Results - Diaspora Department presents
Young Scientist Tribune - Our Honored Figures - Announcements - Sitemap - COVID-19
© Copyright 1998-2024 All Rights Reserved.
Website is created and supported by Academical Scientific Research Computer Network of Armenia (ASNET-AM)
For any suggestions write to webmaster {[ at ]} sci.am