Национальная академия наук Республики Армения
ՀԱՅ  ENG  РУС
Home academy [@] sci.am Facebook Page
Главная страница Об Академии Отделения Организации Члены Связь с нами
Структура
Члены президиума
Документы
Инновационные предложения
Публикации
Фонды
Конференции
Конкурсы
Международное сотрудничество
Молодежные программы
Фотогалерея
Видеогалерея
Веб ресурсы
Другие академии
Газета "Гитутюн"
Журнал "В мире науки"
Публикации в прессе
Анонсы
Юбилеи
Университеты
Новости
Научные результаты
Отдел диаспоры представляет
Трибуна молодого ученого
Наши заслуженные деятели
Объявления
Карта сайта
COVID-19
Фонд развития науки НАН РА
Фонд развития науки НАН РА
Всеармянский фонд финансирования арменоведческих исследований
Всеармянский фонд финансирования арменоведческих исследований
Научно-аналитический фонд Гегард
Научно-аналитический фонд Гегард
Международный научно-образовательный центр НАН РА
Международный научно-образовательный центр НАН РА
Фундаментальная научная библиотека НАН РА
Фундаментальная научная библиотека НАН РА
Международная комиссия по присуждению международной премии имени Виктора Амбарцумяна
Международная комиссия по присуждению международной премии имени Виктора Амбарцумяна
Национальный информационный пункт Армении HORIZON 2020
Национальный информационный пункт Армении HORIZON 2020
EURAXESS-Armenia Portal
EURAXESS-Armenia Portal

Академическая научно-исследовательская компьютерная сеть Армении
Академическая научно-исследовательская компьютерная сеть Армении
Новости
31/03/2025
Կայացավ 5-րդ հոբելյանական Հայկական համադպրոցական գիտության փառատոնի եզրափակիչ փուլը

Մարտի 29-ին իր աշխատանքներն ամփոփեց հոբելյանական 5-րդ Հայկական համադպրոցական գիտության փառատոնը, որն այս տարի կայացավ ՀՀ գիտությունների ազգային ակադեմիայում։ 

Եզրափակիչ փուլում իրենց հետազոտության արդյունքները ներկայացրեցին 250 սովորողներ Երևանից և ՀՀ մարզերից։ 

Ներկայացված 94 նախագծերը վերաբերում էին հինգ հիմնական անվանակարգերին՝ մաթեմատիկա-ծրագրավորում, ֆիզիկա-աստղագիտություն, քիմիա, կենսաբանություն, սոցիալական գիտություններ:

 

Հետազոտական ի՞նչ թեմաներ էին հուզում աշակերտներին այս տարի 

Ուսումնասիրության թեմաների շրջանակը լայն էր և բազմազան․ այս տարի ևս աշակերտները շատ մեծ ուշադրություն են դարձրել շրջակա միջավայրի խնդիրներին՝ Սևանա լճի ձկնատեսակներին, Գետառի ջրի որակին, հանքավայրերի պոչամբարների ազդեցությանը, ջրում ծանր մետաղների առկայության բացահայտմանը, ռադիացիայի չափմանը, այլընտրանքային էներգիային, ինչպես նաև Երևանում և Գյումրիում օդի աղտոտվածության մակարդակներին և մեղմման եղանակներին։ Ավանդական դարձած թեմաների հետ մեկտեղ, աշակերտներին հետաքրքրել են նաև համաշխարհային օվկիանոսը նավթից մաքրելու հիմնախնդիրը և բիոնիկայի կիրառմամբ սարդ-ռոբոտի նախագծման աշխատանքները։ 

Քիչ չէին նաև կիրառական նախագծերը, որոնց շրջանակներում աշակերտները գիտափորձերի արդյունքում ստացել էին էկոլոգիապես մաքուր օճառ, օծանելիք, հայտնի կտավների մոմե կրկնօրինակներ, զարդեր, դեղաբույսերից բուժիչ պատրաստուկներ, ինչպես նաև վառելանյութ և պարարտանյութ։ 

Աշակերտների հետաքրքրության շրջանակում շարունակում են մնալ նաև հայագիտական և հումանիտար նախագծերը՝ հայ պատմամշակութային ժառանգության պահպանմանն ուղղված հարթակներից մինչև Վիքիպեդիայում զեղծարար նյութերի բացահայտում։ 

«Տարեցտարի ավելի մեծ թվով դպրոցականներ են մասնակցում և ներկայացնում հետազոտական բնույթի, գիտական տարրեր պարունակող նախագծային աշխատանքներ։ Սա նաև մասնագիտական կողմնորոշման տեսակետից կարևոր նշանակություն ունի։ Տարեցտարի նկատում ենք, որ գիտական, ստեղծագործական աշխատանքով զբաղվել ցանկացող երեխաների թիվն աճում է», - նշել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ ծանոթանալով փառատոնի եզրափակիչ փուլին ներկայացված նախագծերին և զրուցելով աշակերտների հետ:Նա նշել է, որ փառատոնի միջոցով ակնկալվում է խթանել սովորողների՝ գիտությամբ զբաղվելն ու գիտական փոքր հետազոտություններ իրականացնելը: «Մասնագիտական հանձնաժողովը նախագծերը գնահատում է՝ ըստ դրանց նորարարության, հետաքրքրության, ինքնուրույնության: Մի շարք չափանիշներ կան, ըստ որոնց՝ կատարվում է լավագույնների ընտրությունը»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը։ 

Ի՞նչին պետք է ավելի շատ ուշադրություն դարձնեն հաջորդ տարվա փառատոնի մասնակիցները․ ժյուրիի անդամները կիսվեցին իրենց նկատառումներով և առաջարկություններով 

Իրենց հերթին, մասնագիտական ժյուրիի անդամները մանրամասնեցին նախագծերից ստացված տպավորությունների և գնահատման չափանիշների մասին։ 

Այսպես, ժյուրիի անդամ կ․գ․թ․ Նաիրա Սահակյանի հավաստմամբ՝ խմբեր կան, որ երկրորդ կամ երրորդ անգամ են մասնակցում, և առաջընթացն ակնհայտ է․ տարիների ընթացքում փորձի կուտակումը իրապես նպաստել է ծրագրերի ավելի գրագետ ներկայացմանը՝ վիճակագրական վերլուծությունների ներառմամբ։ <<Երեխաներին հետաքրքում են այն թեմաները, որոնց հետ առնչվում են կենցաղում՝ միջավայրի աղտոտվածությունը, աղմուկը, առողջության պահպանում, կենսաբանական ակտիվության ուսումնասիրությունը և կիրառությունները>>,- նշեց Սահակյանը՝ խորհուրդ տալով աշակերտներին և ղեկավարներին հետագայում ավելի շատ ուշադրություն դարձնել գիտափորձերի անցկացման մեթոդաբանությանը, փորձերը կրկնել մի քանի անգամ՝ վիճակագրական տվյալների ճիշտ վերլուծության նպատակով։ 

Ժյուրիի մեկ այլ անդամ, կ․գ․թ․ Լիլիթ Գաբրիելյանի հավաստմամբ՝ ուրախալի նաև այն փաստը, որ նախագծերի քանակի աճին զուգահեռ, աճում է նաև մարզաբնակ աշակերտների մասնակցությունն ու ոգևորվածությունը ծրագրով։ Բացի այդ, Լիլիթ Գաբրիելյանի կարծիքով, աճել է նաև պաստառային ներկայացումների որակը՝ թե՛ արտաքին ձևավորման, թե՛ նրանցում վիճակագրական վերլուծությունների ներառման, թե՛ բանավոր ավելի գրագետ ներկայացման տեսանկյունից։ Աշխատանքը ավելի ներկայանալի դարձնելու համար աշակերտներն օգտվել են նաև արհեստական բանականության գործիքակազմերից։ Ժյուրիի անդամն առանձնահատուկ ընդգծեց նաև միջին դասարանների աշակերտների ոգևորվածությունը և հետաքրքրությունը նորարարությունների հանդեպ։ Ինչ վերաբերում է աշակերտների հետաքրքրությունների շրջանակին, ապա ժյուրիի անդամի ընդգծմամբ, այս տարի շատացել են միջգիտակարգային ուսումնասիրությունները, ինչը ևս խրախուսելի է։ Գաբրիելյանի հավաստմամբ, առանձնակի ուշագրավ է այն փաստը, որ աշակերտները ուսումնասիրության ընթացքում դիմում են տարբեր գիտական կենտրոններ, պետական մարմիններ, ոլորտի մասնագետների՝ փորձելով իրենց աշխատանքը բարելավելու նոր ուղիներ գտնել։ Միաժամանակ, Գաբրիելյանը խորհուրդ տվեց աշակերտներին ավելի նախաձեռնողական լինել ուսումնասիրվելիք թեմայի ընտրության հարցում: 

Ինչո՞ւ մասնակցել գիտության փառատոնին․ իրենց փորձով և խորհուրդներով են կիսվում նախորդ տարիների մասնակիցները, ուսուցիչները և տնօրենները 

Փառատոնին արդեն հինգերորդ տարին անընդմեջ որպես նախագծի ղեկավար մասնակցած Նելլի Ստեփանյանը, որը դասավանդում է Վանաձորի թիվ 21 միջնակարգ դպրոցում, կոչ արեց գործընկերներին և աշակերտներին ավելի ակտիվ մասնակցել նման նախաձեռնություններին՝ հիշելով, որ ցանկացած փոքր միտք կարող է բերել մեծ գաղափարների։ Նախորդ տարիներին ուսուցչի սաներն ուսումնասիրել են այլընտրանքային էներգիայի աղբյուրների մշակման և Լոռու դեղաբույսերի կիրառության եղանակները՝ համագործակցելով նաև այլ մարզերի դպրոցականների հետ։ Այս տարի թիվ 21 աշակերտները ստացել են մրգային կաթ, պատրաստել արհեստական օճառ՝ բնական ծաղիկներից, և կվարցի տատանումների կիրառմամբ ստացել այլընտրանքային էներգիա։ 

Երևանի թիվ 112 միջնակարգ դպրոցի տնօրեն Օվսաննա Քարամյանն էլ նշեց, որ տարեցտարի խրախուսում է աշակերտներին մասնակցել փառատոնին իրենց գիտական հետազոտություններով՝ չմոռանալով նաև գեղագիտական կողմի մասին․ այս տարի նրա սաները մեղրամոմին տարբեր հավելանյութեր ավելացնելու միջոցով ստացել են շինարարության մեջ կիրառելի նյութ` միաժամանակ վերստեղծելով համաշխարհային հայտնի արվեստի գործերը։

 

Իր փորձով այս տարվա մասնակիցների հետ կիսվելու յուրահատուկ նախադեպ է նաև նախորդ տարվա մրցանակակիր, ԵՄ երիտասարդ գիտնականների 35-րդ մրցույթին Հայաստանը ներկայացրած Մարիաննա Աթայանի մասնակցությունն այս տարվա նախագծերին` որպես մենթոր։ Արդեն ԵՊԲՀ առաջին կուրսի ուսանողուհին աջակցել է «Այբ» կրթահամալիրի 3 գիտական խմբերի հետազոտությունների իրականացմանը (ուսուցիչ` Լիլիթ Համբարձումյան), որոնք վերաբերում էին հակաբակտերիալ կենսաքայքայվող թաղանթի մշակմանը, հողերի որակը բարելավող արդյունավետ օրգանական պարարտանյութի ստացմանը և վերամշակված պլաստիկի շնորհիվ ջրից ծանր մետաղների դուրսբերմանը։Խոսելով միջազգային մրցույթում մասնակցության փորձից` Մարիանա Աթայանը նշեց, որ միջազգային հարթակներում մրցակցությունը շատ բարձր է, և պարզապես լավ գաղափար ունենալը բավարար չէ. կարևոր է նաև լավ կատարողականը` առաջատար երկրների հետ մրցել կարողանալու համար։ Ապագա մասնակիցներին խորհուրդ տվեց ընտրել չկրկնվող նորարական գաղափար և ուշադրություն դարձնել դրա կատարողականի վրա` միաժամանակ ավելորդ չլարվելով և վայելելով փառատոնի միջավայրը:

ՀՀ Բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտե


Анонсы








С 30 марта по 2 апреля 2025г. Институт молекулярной биологии НАН РА и Университет Макмастера (Канада) проводят передовой научно-исследовательский семинар под эгидой НАТО (Организация Североатлантического договора) на тему "Риски, связанные с малыми дозами радиации: текущие исследования и перспективы на будущее" (Президиум НАН РА, Круглый зал, пр. Маршала Баграмяна, 24)

15 апреля 2025 года в Ереване состоится Информационный день посвященный программе COST (Европейское сотрудничество в области науки и технологий)

29 апреля 2025г. НАН РА, Министерство образования, науки, культуры и спорта РА, Международный научно-образовательный центр НАН РА, Институт языка имени Р. Ачаряна НАН РА и Институт литературы имени М. Абегяна НАН РА организуют общеармянскую научную конференцию на тему "Армянский язык и армянская литература: тенденции развития, возможности популяризации и их отражение в учебном процессе"

С 5-8 мая 2025г. Научный центр зоологии и гидроэкологии НАН Республики Армения и Ереванский государственный университет совместно организуют международную конференцию "Биоразнообразие, охрана природы и изменение климата" (Ереван, Здание Президиума НАН)

С 5-9 мая 2025г. Бюраканская астрофизическая обсерватория им. В.Амбарцумяна НАН РА в Бюракане проводит 17-ый армяно-грузинский коллоквиум

С 16 по 21 июня 2025г., Институт прикладных проблем физики НАН РА организует "4-ую международную научную школу по радиационной физике и смежным приложениям имени академика Алпика Мкртчяна" в городе Ереван

С 23 по 25 июня 2025г., Институт прикладных проблем физики НАН РА организует "4-ую Международную научную школу-конференцию по акустофизике имени академика А.Р.Мкртчяна" в городах Ереван и Севан. Подробности на сайте: https://school.iapp.am/

С 8 по 11 сентября 2025г. Институт физических исследований НАН РА в Ереване проводит XIII Международнуя конференцию по магнитным и сверхпроводящим материалам (MSM25)

Международный инновационный центр нанотехнологий СНГ (МИЦНТ СНГ) объявляет о проведении в 2025 году очередного Конкурса на соискание грантов и 18-й научной Стажировки для молодых ученых и специалистов из стран СНГ

ՀՀ գիտության և տեխնիկայի զարգացման 2020-2024թթ. գերակայության ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծ

Публикации в прессе
28/03/2025

Գիտության դեմքեր․ Վահե Թորոսյան
1tv.am
27/03/2025

«Հայ-գերմանական արշավախումբն Արտաշատում պեղել է հնագիտության տեսանկյունից ամենավաղ՝ 4-րդ դարի առաջին կեսի եկեղեցի»
aravot.am
20/03/2025

Արվեստագիտությունն այսօր գրավի՞չ է երիտասարդների համար. Հայ ակադեմիական արվեստագիտության երիտասարդական թևի առօրյայից
aravot.am
19/03/2025

Գիտության դեմքեր․ Աստղիկ Հովհաննիսյան
1tv.am
с 01.01.2005г. сайт посещался
7 283 824

раз
National Academy of Sciences of the Republic of Armenia
Логотип НАН РА (черный, синий)
наверх Сайт последний раз обновлялся:  22:37, 01/04/2025 наверх
Главная страница - Об Академии - Отделения - Организации - Члены - Связь с нами - Структура - Члены президиума
Документы - Инновационные предложения - Публикации - Фонды - Конференции - Конкурсы - Международное сотрудничество
Молодежные программы - Фотогалерея - Видеогалерея - Веб ресурсы - Другие академии - Газета "Гитутюн" - Журнал "В мире науки"
Публикации в прессе - Анонсы - Юбилеи - Университеты - Новости - Научные результаты - Отдел диаспоры представляет
Трибуна молодого ученого - Наши заслуженные деятели - Объявления - Карта сайта - COVID-19
© Copyright 1998-2025 Все права защищены.
Сайт создан и поддерживается Академической научно-исследовательской компьютерной сетью Армении (ASNET-AM)
Вопросы и предложения можете посылать на электронный адрес webmaster {[ at ]} sci.am